Skal sikre klart språk i fakturaene frå kommunen

Det skal vere lett å forstå alt som står i ein faktura frå Herøy kommune. Det er målet med eit nytt prosjekt.

gruppebilde av deltakarar i prosjektet - Klikk for stort bileteDei vil gjere 20 000 fakturaer lette å forstå. Frå venstre: kommunikasjonssjef Svein Arne Orvik, fagleiar Brit-Synnøve Torvik, kommunalsjef Gro-Anette Frøystad Voldsund, økonomikonsulent Merethe Grunnan, avdelingsleiar Ole Magne Rotevatn. Monica Torvik Stokset

Over 20 000 fakturaer blir sende ut frå kommunen kvart år.

– Ingen skal måtte klø seg i hovudet når dei får ein faktura frå oss. Uklart språk er ein tidstjuv for alle partar. Innbyggarane har ein lovfesta rett til å forstå, seier Svein Arne Orvik, kommunikasjonssjef.

Klarspråkforumet i kommunen har no starta eit prosjekt som skal sikre at alle fakturaene er skrivne i klarspråk.

Fakturaene frå helse- og omsorgssektoren vil bli endra først.

– Ein del innbyggarar ringer oss og spør korleis dei skal forstå ein faktura dei har fått. Det viser at vi treng å jobbe med språket, seier Gro-Anette Frøystad Voldsund, kommunalsjef for helse og omsorg.

Spare tid og pengar

Voldsund er med i klarspråkforumet, som blir koordinert av kommunikasjonsavdelinga. Forumet samarbeider tett med økonomiavdelinga om fakturaprosjektet.

– Det som står i fakturaene blir henta frå ulike system. Vi må sjå til at innhaldet heng godt saman, slik at fakturaene ikkje er til å misforstå, seier Merethe Grunnan, økonomikonsulent.

Prosjektet er inspirert av ei nasjonal undersøking som viser at det er svært lønsamt for kommunane å bruke ressursar på å skrive klart – blant anna i fakturaer.

Kommunane kan vente ei avkasting på 30 til 300 prosent når dei investerer i klarspråksarbeid, ifølge undersøkinga frå Menon Economics.

– Med klart språk vil vi unngå at mottakarane må bruke tid på å ringe. Då unngår vi også at våre tilsette må sitte i telefonen og forklare det fakturaen skulle forklart, seier Orvik.

Klart språk som grunnstein

Dette er noko av det kommunen legg vekt på i arbeidet med å sikre klarspråk i fakturaene:

• Informasjonen mottakaren treng, må vere med i fakturaen.
  • Systeminformasjon eller ord mottakaren neppe vil forstå, skal ut.
  • Overskriftene skal seie klart kva saka gjeld.
  • Tala skal skrivast i eit format alle kan forstå.

Ifølge Språkrådet er ein tekst skriven i klarspråk dersom mottakarane finn informasjonen dei treng, forstår teksten og kan bruke han.

«Kommunikasjon og klart språk er viktige grunnsteinar når vi bygger fellesskap og lokalsamfunn», heiter det i den felles språkprofilen til kommunane på søre Sunnmøre (PDF, 2 MB).